Omia tyttöjä

Omia tyttöjä
Reeti ja Sökö

maanantai 24. tammikuuta 2022

Astutuksesta neljä viikkoa ja tiineysultra!

Tänään kurvasimme Akan kanssa Päijät-Hämeen Eläinlääkäriasemalle tiineyttä varmistamaan ultratutkimuksella. Eläinlääkäri Satu Nurmikari totesi Akan olevan erittäin tukevasti tiine ja Tukholman tuliaisiset sukupuolijakaumineen näemme noin viiden viikon kuluttua

O-pentueemme tausta


Sökö sai viime viikolla upean villanutun ja näitä on luvassa jokaiselle tyttöselle, kiitos Nea

Sovituksessa

Ihana nuttu heijastavin kukkakoristein!

Viime tiistaina osallistuin harrastusteni tiimoilta Suomen Kennelliiton jalostustieteellisen toimikunnan puheenjohtaja Kirsi Sainion luennolle aiheesta "Geneettisesti pienen rodun jalostaminen". Luennon järjesti Suomen Affenpinserit ry ja kiitos. Valitettavasti useimpien rotujen ongelmana on rajallinen ja yhä kapeneva geenipooli. Suljetussa populaatiossa on vähän geneettistä vaihtelua eikä eri sukulaistenkaan koirien avulla välttämättä enää saada ylläpidettyä elinvoimaista ja monimuotoista kantaa. Luennon antina saimme pohtia, mitä keinoja voisimme käyttää, että lisätäksemme geneettistä monimuotoisuutta ja jatkossa vaalia eri rotujen elinvoimaa.

Toisena oli torstainen Suomen Snautserikerho ry:n jalostustoimikunnan kokous, jossa pidettiin myös tämän vuoden järjestäytymiskokous. Minut valittiin yksimielisesti jatkamaan edelleen varapuheenjohtajana. 

Olisipa ihminen, herrani, yhtä uskollinen läheisilleen kuin minä olen uskollinen hänelle. 
Olisipa isäntäni yhtä valmis kiittämään lähimmäisiään kuin minä olen aina valmis nuolemaan hänen kättään. 
Hoitaisipa isäntäni haltuunsa uskottua omaisuutta yhtä huolellisesti kuin minä hänen omaisuuttaan vartioin. 
Olisipa isäntäni nauru aina samanlaista kuin minun hännänheilaukseni, yhtä vapaata, huoletonta ja vilpitöntä.
Olisipa hänen kärsivällisyytensä verrattavissa minun kärsivällisyyteeni silloin, kun tuntikausia odotan häntä kotiin enkä ajattele kuitenkaan hänestä mitään pahaa. - Piero Scanziasi-

Mukavia talvipäiviä leudon fön-tuulen kera!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Iloista pääsiäistä!

Toivotamme kaikille ihanaa pääsiäisen aikaa ja monenlaista taikaa! Jos pääsiäisyönä taivaalle katsot ja tumman hahmon liitävän näät, siellä ...